Padda og jeg (og Herkules) #ipad

Mange, også katter, er over seg av begeistring for iPad. Bare les…

En post fra Iskwews hjørne på www har hele historien. Her er en del:


Da har jeg hatt iPad i noe over en uke, og den stakkars PC’en min føler seg forlatt.  Jeg bruker iPad til det meste av det daglige jeg bedriver.

  • Lese nyheter på bussen eller i sofakroken eller hvorsomhelst
  • Lese ebøker i Kindle-app for iPad (en fabelaktig opplevelse å ha biblioteket med seg, særlig å ha søkbare fagbøker)
  • Twitre (Twitters egen iPad app er den beste twitterklienten jeg har prøvd)
  • Blogge – hele posten om Ruter og bussen som aldri kom ble skrevet på iPad på bussen – det digitale tastaturet på Apple sine dingser er veldig treffsikkert og raskt
  • Lese bloggkommentarer
  • Spille spill som Angry Birds (selv om en del snasne spill fra iPod Touch trenger iPad-oppdatering)
  • Lese e-post, sende e-post
  • Fotoalbum

Det meste, altså, minus ting som krever bruk av Office eller avansert blogging.  Aftenposten på papir bør føle seg truet – avisen har ikke vært med i vesken på en uke.  iPad er på nett med en gang du åpner den, ikke noe av denne langdryge påloggingen du vil ha på en hvilken som helst PC.
I tillegg, og dette er nesten den mest stilige bruken av iPad: den kan brukes som katteleke. 

Published
Categorized as Uncategorized Tagged ,

By mortjac

Norwegian social entrepreneur, blogger&Swift programmer. PM for the OMG GL standard. Using #ULab to give #Villajoyosa sustainable tourism&tunable pipe organs.

Leave a comment